Blogia
IPZI.NET Blog

Reflexions post... grau?

_______________________________________________________________


Quina llàstima... sap greu, sap molt greu... però és el que hi ha, i no s'hi pot fer més... o si....?

XA XAN!

Conferències... i conferències... i cursets... i activitats, s'organitzen un piló de coses! I la gent... o per despistadesa, o per mandra, o per desinterès, o pel que sigui... no ho aprofita, no li interessa. Cada activitat que em deixo perdre, és una activitat que no podré gaudir mai més, és informació GRATUÏTA, és cultura GRATUÏTA, és experiència GRATUÏTA, una gratuïtat de diners... però realment interessantíssim per a la meva formació i professió.
Això em fa pensar... i em fa reflexionar. Exagerant (o no!) les coses... posem per cas que la gent no li interessi res del que es fa, les obres d'altres arquitectes, xerrades sobre sostenibilitat en arquitectura, etc., etc. La gent no s'estima l'arquitectura, no li mola l'arquitectura, fa una carrera per tenir un treball i guanyar un salari, fa les coses per tenir diners i diners. Un arquitecte, quan fa una casa o un edifici, no ha de fer l'edifici perquè tindrà una recompensa, ha de projectar un edifici que millori la zona on anirà situat, que millori la comoditat dels seus habitants... ha d'utilitzar l'arquitectura per a construir un món millor (floretes...) un arquitecte que no fa això és un arquitecte que no li mola la arquitectura, és un (estudiant d') arquitecte que no va a les conferències.

D'aquí que ara em ve al cap un exemple que no és ben bé arquitectura, però és disseny:
El nou carnet de conduir. ÉS PENÓS. Com pot ser que no hagin pogut trobar un disseny MILLOR. Més actualitzat, més innovador, més... algo més no sé. Potser és la mateixa estratègia... mantenien el carnet de cartolina i grapa immens per fotre i per donar imatge d'incompetència, seguint amb tota la tònica de la DGT, INCOMPETÈNCIA. Ara, va i sembla que fan algo bo: El carnet en tamany targeta de crèdit! Oh! (splash splash) ... però quina MERDA de carnet. És que posaria la ma al foc que aquest carnet la fet una secretària que un dia s'avorria i va obrir el WORD i es va posar a fer parides... (Quina emprenyada... com més escrit més em sulfuritzo (visca! visca!)) (això és l'essència d'un bon post :P)
Doncs tornant al tema... com pot ser que (sigui la secretària o sigui qui sigui) sabent que una cosa que faran servir més de tants milions com conductors hi hagi a Espanya ho dissenyin tant malament. Una oportunitat per a lluir-se una oportunitat per promocionar noves idees, de promoció de joves promeses... nosé, si jo hagués sigut el "presi" de la DGT hagués obert un concurs amb premi (que tothom faci servir el carnet dissenyat per tu és bon premi?) (i poder-ho dir quan vas pel carrer... -Mira l'he dissenyat jo!-) i del concurs triar el millor disseny.
Ara sí... tornant al tema... que el dissenyador, que no crec que hagi sigut la secretària, ha fet aquest carnet amb el cul. No és un bon dissenyador, i segur, SEGUR, que no va anar mai a una conferència que fessin al lloc on li van "ensenyar" a dissenyar.





Que consti que parlo sense coneixement de causa, o sigui que aquí tothom em podria tirar els meus arguments per terra... però és el que hi ha i és com ho sé explicar.

Roger. M'agrada conduir... m'agrada l'arquitectura...

_______________________________________________________________

2 comentarios

Juan -

Juas, "permiso de conducció REINO DE ESPAÑA". Aviat el tindré jo tb, :P
Va passar el mateix amb els euros, hi havia molts dissenys presentats, la majoria guapissims, però van escollir el més cutre; no sé si perque aquestes coses han de ser cutres, o perque la cosa stava entre alemanys :S

Jun -

Juer neng... s'hi han lluit eh? Ais... crec que han fet una mena de fotocopia reduïda, pel que veig...

I jo que penjava que aniria amb banda magnètica i tot...

u_u