Blogia
IPZI.NET Blog

Alguns motius per al NO

_______________________________________________________________


Si em preguntes perquè votaré NO et dire: Perque me l'he llegida. Respondràs: Què?! I jo: És broma, me n'he llegit parts significatives.

Si no me la llegeixo tota és perque no diu res. Perque parla de la llibertat, l'amor, la cultura, la convivència*... però no diu res. No hi ha marcs legals, no assumeix cap competència dels estats. No és una constitució!

El que vull dir és que només descriu, defineix el que és Europa, o la Unió Europea, però no canvia res. Prohibeix la pena de mort, però si algun estat no ho fes, ja no hauria pogut entrar a la UE. I això passa amb tots els articles. Per no dir que alguns drets socials assumits per constitucions estatals estan redactats de forma molt més ambígua, qüestionable. Per exemple, la pena de mort podria arribar a ser aplicada en casos concrets. Indignant.

No sabria valorar el paper de Catalunya a Europa, però el que us puc dir és que la constitució ens ha arribat** en castellà. Després de tanta discusió sobre si parlem català o valencià, resulta que no, que parlem castellà.

Molts altres motius ja han aparegut o apareixeran en molts altres llocs.

*Les floretes del camp ¬¬
**La regalaven alguns diaris i publicacions.

Juan
_______________________________________________________________

1 comentario

joanet -

Jo me l'he llegida tota (exceptuant el darrer capítol, que ja no podia més...[sí, tinc molt poca feina...]) i estic preparant un post per demà. De fet ja el tinc fet, i com que penso que si dic jo alguna cosa ningú em creurà, he recollit diverses opinions significatives. Demà de bon matí us el presento! (sí, publicitat, però penso que té molt a veure amb aquest vostre). salut!